Menu

Zaostává vzdělávání v našem regionu za sociální situací?
U každé obce s rozšířenou působností (ORP) bylo spočítáno, jak vysoká by měla být míra vzdělávací neúspěšnosti na základě sociálních podmínek, a tato čísla byla porovnána s realitou.
Ve většině regionů vzdělávací problémy odpovídají sociální situaci. V šestině ORP vzdělávání za sociální situací zaostává. Jde o okrajové okrajové části Plzeňského kraje, ale i další regiony, které si s neúspěchem nespojujeme. Zbývajících 9 % potenciál znevýhodněných dětí rozvíjí a vzdělávací neúspěšnost je tu nižší, než bychom očekávali. Z těchto zjištění plynou i doporučení — některé obce musí zapracovat na výchozí sociální situaci rodin, jiné zejména na na vzdělávacích podmínkách. Sociální problémy vysvětlují přes 70 % rozdílů vzdělávací neúspěšnosti v českých ORP. Mají tedy velký vliv, obce ale k neúspěchu neodsuzují. Kvalitní práce škol může mnohé změnit. Podívejte se na mapu, v kterých obcích se to daří.
DALŠÍ INFORMACE: MAS Železnohorský region
SOUVISEJÍCÍ TISKOVÉ ZPRÁVY A ČLÁNKY
- 15.03.2022: Dny Železnohorského regionu 22.–24. 4. 2022
- 10.03.2022: SOUTĚŽ VESNICE ROKU OPĚT VYHLÁŠENA.
- 09.03.2022: Kurz plstění v MOMO Chrudim 15. 3. 2022 / 17.00–19.00
- 25.02.2022: Třebosický masopust 12. března 2022 od 13.00
- 09.02.2022: Staročeská maškara ve Ždárci u Seče
- 21.01.2022: Konference Ekoškoly: ZMĚŇME KLIMA
- 22.12.2021: Čtvrtletník zima v Železnohorském regionu
- 01.12.2021: Prosinec v Železnohorském regionu
- 01.11.2021: Listopad v Železnohorském regionu
- 29.09.2021: Říjen v Železnohorském regionu
Zveřejněno 17.02.2022 v 08:15 hodin