Menu

Království perníku

Zaostává vzdělávání v našem regionu za sociální situací?

U každé obce s rozšířenou působností (ORP) bylo spočítáno, jak vysoká by měla být míra vzdělávací neúspěšnosti na základě sociálních podmínek, a tato čísla byla porovnána s realitou.
Ve většině regionů vzdělávací problémy odpovídají sociální situaci. V šestině ORP vzdělávání za sociální situací zaostává. Jde o okrajové okrajové části Plzeňského kraje, ale i další regiony, které si s neúspěchem nespojujeme. Zbývajících 9 % potenciál znevýhodněných dětí rozvíjí a vzdělávací neúspěšnost je tu nižší, než bychom očekávali. Z těchto zjištění plynou i doporučení — některé obce musí zapracovat na výchozí sociální situaci rodin, jiné zejména na na vzdělávacích podmínkách. Sociální problémy vysvětlují přes 70 % rozdílů vzdělávací neúspěšnosti v českých ORP. Mají tedy velký vliv, obce ale k neúspěchu neodsuzují. Kvalitní práce škol může mnohé změnit. Podívejte se na mapu, v kterých obcích se to daří.
DALŠÍ INFORMACE: MAS Železnohorský region
Zveřejněno 17.02.2022 v 08:15 hodin